TEGEVUSE EESMÄRK
- Olen Viimsi Kooli kaheksanda klassi õpilane ning minu loovtööks valmis ärevust maandav ning stressi leevendav tööraamat II kooliastme õpilastele. Minu loovtöö ja tööraamatu koostamise juhendajaks on Viimsi Kooli sotsiaalpedagoog Katrin Malm, mistõttu julgen arvata et töövihik koosneb tõesti praktilistest ja eesmärki täitvatest harjutustest. Olen alatesII kooliastme algusest näinud kõrvalt ning jälginud, milles seisneb kooli tugimeeskonna töö, eriti sotsiaalpedagoogi ja psühholoogi teenus abivajavatele õpilastele. Samuti olen mõistnud, et ärevuse maandamisega ei tule teise kooliastme õpilased iseseisvalt ja ilma kõrvalise toeta alati kõige paremini toime ning igasugune praktiline abivahend nii klassiruumis ainetundide ajal kui kodus kasutavana, on hindamatu väärtusega.
- Praktilise tööna valminud töövihiku koostamisel sain inspiratsiooni Eesti Tervisekassa poolt välja antud töövihikute sarjast: Ärevuse töövihik, Depressiooni töövihik, Vaimse Tervise Töövihik – kõik need on olnud aluseks ja innustuseks ning eeskujuks minu koostatud ärevust ja stressi leevendava töövihiku koostamisel. Töövihiku tegemisel püüdsin leida ja kokku koguda rahustavaid tegevusi, millest rasketel hetkedel tuge ja jõudu otsida.
- Soovisin loovtööna valmistada töövihikut, mis aitaks ärevuse ja pinge olukorras seesugustes rahututes tingimustes toime tulla. Töövihiku koostamisel püüdsin leida ja kokku koguda rahustavaid tegevusi ja selleks sobivaid harjutusi, et raskel hetkel võiks töövihiku kasutaja ennast ise aidata ja rahustada. Töövihikusse püüdsin koguda harjutused ja tegevused, mis pakuksid kasutajale vajalikku meelerahu. Oluline oli arvestada ka töövihiku kujundamisel kirjasuuruse, kasutatavate värvidega, kujunduselementidega – kõik selleks, et tegemist oleks rahustava ja helge töövahendiga.
- Töövihikusse erinevaid meeleharjutusi valides püüdsin hoida meeles sihtrühma, kellele töövihik abivahendina mõeldud on: II kooliastme õpilased 4.-6- klassides, vanuses 10.- 12. aastat. Soovisin, et harjutused oleksid piisavalt kaasamõtlemist vajavad et ärevaid mõtteid läbi lõigata, kuid samas ei annaks omakorda juurde pinget ja tarbetut uut väljakutset. Töövihikusse harjutusi paigutades lähtusin põhimõttest, et meeleharjutused vahelduksid suuremat käelist tegevust nõudvate harjutustega.
- Harjutuste kogumisel ja paigutamisel töövihikusse pidasin silmas, et nii harjutused selles, kasutatud kujundus (font ja värvid) oleksid teostatavad, erinevad stiili ja laadi harjutused vahelduksid ning neid oleks piisavalt palju, et üle elada ja toime tulla keerulise hetkega. Soovisin, et valminud töövihikus olevad harjutused oleksid lapsemeelsed ja ka noorte pärased, piisavalt neutraalsed ja tagasihoidlikud. Töövihiku kujundamiseks ja koostamiseks kasutasin veebipõhist graafilise disaini tööriista Canva.
- Töövihik on nüüdseks valmis, selle on heaks kiitnud ja järele proovides kasulikuks ning asjalikuks hinnanud nii Viimsi Kooli tugispetsialistid kui vihikuga tööd teinud õpilased. Soovin oma juhendajalt saadud soovituse põhjal levitada oma tööraamatut ka teistele Viimsi Valla koolide tugispetsialistidele lootusega, et kõik abivajavad ning toetust vajavad lapsed saaksid raskel hetkel tuge.
TEGEVUSKAVA
- Tööraamat on valmis, loovtöö on kaitstud. Järgmisena tuleks positiivse rahastusotsuse korral saata tööraamat trükki.
- Trükist saabunud eksemplarid plaanin jagada Viimsi Valla huvitatud koolide vahel, jättes oma koolile, Viimsi Koolile 200 eksemplari (arvestades õpilaste arvu II kooliastmes ning võimalikku sihtrühma ärevuse all kannatavate õpilaste näol). Eeldatavasti on võimalik tööraamatud tugimeeskondadele kasutamiseks üle anda kas käesoleva kalendriaasta lõpus või uue aasta alguses – jaanuarikuus 2025.
- Positiivse rahastusotsuse korral ning trükiste saabumisel ja nende levitamisel näiteks Viimsi Valla teistesse koolidesse, noortekeskustesse, huvikoolidesse – oleme valmis tutvustama töövihikut näiteks sotsiaalpedagoogidele, noorsootöötajatele jmt, et abistada neid töövahendi kasutamisel ja julgustamaks seda kasutada.
SOOVITUD TULEMUSED
- Loodetavasti olen oma koolile, klassijuhatajale, tugimeeskonnale ja loodetavasti ka koolikaaslastele, loonud midagi vajalikku ja abistavat – loodetavasti kasutavad minu töövihikut raskel ja äreval hetkel kõik abivajavad ning soovin, et kasvõi väikeseks hetkeks olen saanud olla kellelegi toeks ja kaasamõtlejaks.
- Arvan, et praktilise tööna valminud töövihik on eakohane, huvitav, rahustav aga ka piisavat huvi tekitav ning ärevust leevendav tööriist. Mind rõõmustaks üle kõige teadmine, et töövihiku kasutaja leiab sealt vajalikku tuge ja meelerahu. Loodan, et valminud töövihik leiab Viimsi Kooli ja teiste Viimsi Valla koolide II kooliastme õpilaste ja tugimeeskondade poolt laialdast kasutust – et töövihiku kasutamine tooks samapalju rõõmu ja rahuldust, kui selle valmistamine.
PLANEERITUD TEAVITUSTEGEVUSED
- Planeeriksin teavitustegevused koostöös Viimsi Kooli ja teiste huvitatud isikutega (Viimsi Vallavalitsus, Viimsi Noortekeskus, teised Valla koolid). Teavituskanalitena saab kasutada nii sotsiaalmeediat kui ka Viimsi Teatajat trükimeediana.
- Planeerime teavitustegevusena kasutada Viimsi Kooli avalikke (sotsiaal)meediakanaleid: Facebook, Instagram, Viimsi Kooli kodulehekülg. Oleme valmis kirjutama artikli ja/või andma intervjuu ka Viimsi Teatajas ning loodetavasti jõuab sealtkaudu teave õpilase loovtööna valminud abivahendist ning kasulikust tööriistast ka laiemalt kogukonnani.
TAOTLETAV SUMMA KOOS PROJEKTI EELARVEGA
- 1000€ eest ärevusvihikute tellimine.