Hea lapsevanem!
24.-26. oktoobril korraldab Viimsi Teraapiakeskus “Karulaugu tervise ja loovuse sügislaagrit”.
KELLELE ON LAAGER SUUNATUD?
→ Koolinoortele vanuses 9-13, kes õpivad riiklikul õppekaval (suurtes klassides) ning kes on formaalhariduses ebasoodsas olukorras oma emotsionaalse/vaimse seisundi ja sellest tuleneva sotsiaalsete suhete piiratuse tõttu
→ Kes on kogenud mingil hetkel oma elus koolikiusamist või koolivägivalda
→ Kelle käitumine ja toimetulek viimase aasta jooksul on muutunud või äkitselt halvenenud (nt madal töömotivatsioon, soov mitte koolis käia)
→ Noor, kes ei võta osa ühestki koolivälisest huvihariduse tegevusest
→ Noor, kes ise tunneb, et soovib toetavat, turvalist ja loovat keskkonda, kus tegeleda veidi enda emotsioonide ja mõtetega
→ Viimsi valda jõudnud sõjapõgenike lastele/noortele, keda taoliste toetavate ürituste läbi pehmemalt kogukonda integreerida
MILLEKS SELLINE LAAGER?
→ Igal kümnel lapsel esineb mõnel eluperioodil vaimse tervise probleem ning Eestis kogeb igakuiselt erineval viisil kiusamist iga neljas laps
→ Hetkeline ebakindel ja ärev olukord ühiskonnas (pandeemia, sõda) on loonud soodsa pinna vaimse tervise häirete tõusutrendiks, mille ekstreemsemad juhtumid on nt lapse koolitee katkemine või enesevigastamise juhtumid
→ Laagris võib selguda ka spetsiifilisemat abi vajavad koolinoored, keda siis spetsialistid saavad edasi nõustada ning vajadusel edasi suunata.
Kõikide pakutavate tegevuste peamiseks eesmärgiks on suurendada lapse või noore huvi sotsiaalsete ja loominguliste tegevuste vastu. Et lahkudes laagrist, saadaks teda eduelamus ning positiivsem mina-pilt.
KÕIKIDE LAAGRITEGEVUSTE EESMÄRGID
→ Intrapersonaalsete oskuste toetamine
(enesejuhtimine, ajajuhtimine, eneseareng, eneseregulatsioon, kohanemine ja oma tegevuste täide saatmise korraldamine)
→ Osata luua, kujundada ja säilitada mitmekesiseid suhteid teiste inimestega
→ Näha (vaimse tervise) probleeme erinevatest vaatenurkadest, mõista nende tagamaid
→ Parem hääle- ja kehataju
→ Märgata teiste laste/noorte emotsioone ja osata neid kindlaks määrata
→ Oskus töötada väikestes gruppides ja meeskondades
→ Enesehinnangu tõstmine, mina-pildi parandamine
→ Uute oskuste arendamine (sh uued loovtehnilised oskused- pillimäng, visuaalkunst, loovliikumine)